Vijftigste editie van De Platenkast met speciale gast Hugo Sigal

Organisator TeKiel-A doneert 500 euro aan de Stichting Alzheimer Onderzoek

26/2/2024

TeKiel-A, het Hobokense vriendencollectief en organisator van de befaamde Platenkasten in het Gravenhof, markeert een mijlpaal: de vijftigste editie van dit muzikale evenement. Sinds 2016 verwelkomde de Platenkast maandelijks prominente gasten, waaronder iconen uit zowel de muziek- als mediawereld, die het publiek steeds weer trakteren op warme en intieme avonden vol muzikale ontdekkingen. Deze editie is bijzonder, met speciale gast Hugo Sigal en een donatie aan de Stichting Alzheimer Onderzoek.

Op donderdag 29 februari krijgt de Platenkast een gouden randje, want het is de vijftigste keer dat de avond plaatsvindt. En wie beter dan de geliefde Vlaamse zanger Hugo Sigal om deze jubileumeditie op te luisteren? Hugo Verbraeken -zijn echte naam- is opgegroeid in de Krekelstraat in Hoboken, vandaar de artiestennaam Sigal ('Cigale' betekent 'krekel' in het Frans). Hij zal met plezier zijn muzikale reis delen, van zijn jeugdige invloeden tot de nummers die hem door de jaren heen hebben geraakt. Interviewer Dennis De Bie verrast met boeiende inzichten en ontroerende momenten.

Hugo Sigal trok de aandacht door zijn toewijding aan een nobel doel, vooral in moeilijke tijden na het verlies van zijn geliefde Nicole. Sindsdien zet Hugo zich volledig in voor de goede zaak, waarbij hij de aandacht vestigt op Alzheimer en geld inzamelt voor de Stichting Alzheimer Onderzoek.

Het hart van TeKiel-A is eveneens groot, en ter ere van deze speciale gelegenheid doneert het collectief een bedrag van 500 euro aan de Stichting Alzheimer Onderzoek.

De Platenkast van Hugo Sigal vindt plaats op donderdag 29 februari maar is inmiddels volzet.

Districtsschepen Tom De Boeck: "Hugo Sigal's toewijding aan het bewust maken van Alzheimer en zijn inzet voor onderzoek is inspirerend. TeKiel-A's genereuze donatie aan de Stichting Alzheimer Onderzoek getuigt van solidariteit naar kwetsbare mensen in onze maatschappij. De Platenkast is ondertussen een vaste waarde in Hoboken. Op naar de volgende 50 edities!"

Tom De Boeck Districtsschepen bevoegd voor cultuur, evenementen en feestelijkheden, Stadsmakers Hoboken en lokaal sociaal en gezondheidsbeleid

Over District Hoboken

Hoboken is één van de 9 districten van de stad Antwerpen. In het Stadsloket Hoboken kan u terecht op afspraak voor administratieve dienstverlening. Daarnaast is er kasteel Sorghvliedt waar stedelijke diensten zitten zoals senioren- en sportwerking, Stedelijk Wijkoverleg, evenementenloket, Stadsmakers Hoboken, de buurtregisseur en de klantendienst. De jeugddienst en cultuurmedewerkers vindt u terug in jeugd- en cultuurcentrum Gravenhof.

In deze newsroom staan de persberichten die het district Hoboken uitstuurt. Het staat u vrij deze in uw nieuwsberichten over Hoboken te gebruiken.

Blijft u graag op de hoogte van het reilen en zeilen in Hoboken? Abonneer u dan op de gratis digitale nieuwsbrief 'HALLO Hoboken!'.

District Hoboken
Kasteel Sorghvliedt (districtshuis Hoboken)
Marneflaan 3
2660 Hoboken