Huiskamerconcerten tijdens
Bij de Buren

Huiskamerconcerten tijdens Bij de Buren

26/4/2024

Voor Bij de Buren stellen 15 gastvrije buurtbewoners op zondag 5 mei hun huis, en soms tuin, open voor een concert of voordracht. Het publiek ontdekt zo niet alleen lokale artiesten, maar leert ook de buren beter kennen.

Tijdens Bij de Buren treden lokale podiumkunstenaars en artiesten op in huiskamers en tuinen. Op een culturele lentewandeling, die vertrekt vanuit het Gravenhof of OC Nova tot aan de Blikfabriek, krijgt deelnemers de kans om een kijkje te nemen achter de voordeuren van buren. Zo kan het publiek ontdekken welk verborgen talent in hun buurt woont. Dat kan gaan van muziek tot poëzie, naar theater en meer.

Geïnteresseerden die graag starten aan het Gravenhof moeten zich hiervoor inschrijven. Liever starten op het Kiel? Schrijf dan in via www.nova-kiel.be.

Districtsschepen Tom De Boeck: “Dit gesmaakte initiatief is een mooie samenwerking tussen de Blikfabriek, OC Nova en het Gravenhof. Cultuur verbindt mensen. Dat is zeker zo bij deze derde editie van Bij de Buren. In de intimiteit van een huiskamer of stadstuin worden toeschouwers verwend met een minioptreden. Elke deelnemer krijgt een eigen parcours om te volgen. Dat biedt hen een unieke ervaring. Ik wil van harte de mensen bedanken die zo bereidwillig waren om hun woning hiervoor open te stellen.”

Tom De Boeck Districtsschepen bevoegd voor cultuur, evenementen en feestelijkheden, Stadsmakers Hoboken en lokaal sociaal en gezondheidsbeleid
Sophie Goyvaerts Cultuurcoördinator Hoboken

Over District Hoboken

Hoboken is één van de 9 districten van de stad Antwerpen. In het Stadsloket Hoboken kan u terecht op afspraak voor administratieve dienstverlening. Daarnaast is er kasteel Sorghvliedt waar stedelijke diensten zitten zoals senioren- en sportwerking, Stedelijk Wijkoverleg, evenementenloket, Stadsmakers Hoboken, de buurtregisseur en de klantendienst. De jeugddienst en cultuurmedewerkers vindt u terug in jeugd- en cultuurcentrum Gravenhof.

In deze newsroom staan de persberichten die het district Hoboken uitstuurt. Het staat u vrij deze in uw nieuwsberichten over Hoboken te gebruiken.

Blijft u graag op de hoogte van het reilen en zeilen in Hoboken? Abonneer u dan op de gratis digitale nieuwsbrief 'HALLO Hoboken!'.

District Hoboken
Kasteel Sorghvliedt (districtshuis Hoboken)
Marneflaan 3
2660 Hoboken