De 10 km van Hoboken: waar hardlopen en genieten samenkomen

26/1/2024

Enthousiaste hardlopers met een liefde voor pannenkoeken mogen de '10 km van Hoboken' op zaterdag 3 februari niet missen. In Fort 8 rennen ze over een parcours door het binnenfort en in de groene omgeving van Fort 8.

De 10 km van Hoboken is een jaarlijkse hardloopwedstrijd die niet alleen draait om het testen van de conditie, maar ook om te genieten van overheerlijke pannenkoeken. Sportievelingen lopen over een uitdagend parcours, dwars door het historische binnenfort en de bosrijke omgeving van Fort 8. De afstand varieert tussen de 5 en 10 kilometer, waardoor zowel beginners als ervaren hardlopers deel kunnen nemen en hun eigen uitdaging kunnen kiezen.

Wat deze wedstrijd extra bijzonder maakt, is de mogelijkheid om na de inspannende run te genieten van een welverdiende pannenkoek. Voor de jongste hardlopers vanaf 4 jaar is er zelfs een speciale Kids Run, zodat de hele familie kan deelnemen aan deze sportieve dag.

Voor degenen die na deze ervaring de smaak te pakken hebben, biedt de 10 km van Hoboken de mogelijkheid om in te schrijven voor een Start To Run training. Gedurende 10 weken leer je op de wekelijkse trainingen op dinsdag en donderdag 5 km te lopen, begeleid door ervaren trainers.

Wil je meer weten over deze sportieve activiteit? Kom dan naar het infomoment bij atletiekclub HAKI. Hier krijg je alle details over de Start To Run training.

10 km van Hoboken

• Zaterdag 3 februari 2024 om 11 uur
  • Gratis
  • Schrijf in via www.haki-team.be
  • Start aan Clubhuis HAKI op het einde van de Hoofdfrontweg
  • Kom bij voorkeur te voet of met de fiets, de Hoofdfrontweg is verkeersvrij
  • Je kan je omkleden in de kleedkamers van de sportschuur.

Infomoment Start To Run

• Maandag 5 februari 2024 om 19.30 uur
  • Prijs: 10 weken trainen op dinsdag en donderdag: 30 euro (sportverzekering inbegrepen)
  • Schrijf in via www.haki-team.be
  • Start aan Clubhuis HAKI op het einde van de Hoofdfrontweg.

Districtsschepen Carine Leys: "De Pannenkoekenrun van atletiekclub HAKI heet nu de 10 km van Hoboken. Het principe blijft hetzelfde: sportieve Hobokenaren lopen samen een zelfgekozen afstand en genieten naderhand van een lekkere pannenkoek. Een ideaal moment om andere gelijkgestemden te leren kennen en een kennismaking met de trainers van atletiekclub HAKI om zich daarna eventueel in te schrijven voor de Start To Run training. Want samen lopen is fijn én je houdt het vaak langer vol!"

Carine Leys Districtsschepen bevoegd voor openbare werken, sport, wijkoverleg, milieu en begraafplaatsen

Over District Hoboken

Hoboken is één van de 9 districten van de stad Antwerpen. In het Stadsloket Hoboken kan u terecht op afspraak voor administratieve dienstverlening. Daarnaast is er kasteel Sorghvliedt waar stedelijke diensten zitten zoals senioren- en sportwerking, Stedelijk Wijkoverleg, evenementenloket, Stadsmakers Hoboken, de buurtregisseur en de klantendienst. De jeugddienst en cultuurmedewerkers vindt u terug in jeugd- en cultuurcentrum Gravenhof.

In deze newsroom staan de persberichten die het district Hoboken uitstuurt. Het staat u vrij deze in uw nieuwsberichten over Hoboken te gebruiken.

Blijft u graag op de hoogte van het reilen en zeilen in Hoboken? Abonneer u dan op de gratis digitale nieuwsbrief 'HALLO Hoboken!'.

District Hoboken
Kasteel Sorghvliedt (districtshuis Hoboken)
Marneflaan 3
2660 Hoboken